søndag 20. april 2014

Sol, stillhet og lykke.

Det er som jeg skal ha sagt det selv, men det er det ikke, selv om det er sånn jeg føler det. Det er dessverre en annen kvinne enn meg, som var først ute med å uttrykke disse velvalgte ordene. Overskriften er et sitat av Nancy Freeman-Mitford, som levde fra 1904 til 1973.

Jeg har hatt noen deilige dager med sol og stillhet, og det har gitt meg en total lykkefølelse. Det har vært nesten fravær av lyd i huset jeg bor i. Mange har kanskje vært bortreist, eller så har de holdt seg i ro. Uken som har gått, kalles jo også den stille uke. Jeg har hatt hjemmepåske. De tre siste dagene, har jeg kost meg med sol i hagen. Det kom vel ikke som en bombe på dere, dersom dere har fulgt med på værmeldingen for Bergen. Jeg håper dere også har hatt noen fine fridager.

Fra gammelt av, var det først på påskedags morgen, at man ønsket hverandre god påske.

Nå har jeg i hvert fall lov å si det, eller rettere sagt, å skrive det: God påske!

2 kommentarer:

Mormorfarmor Inger sa...

Høres ut som du har hatt en nydelig påske, Cecilie! Påskeværet har jo vært helt fantastisk over mesteparten av landet. Her i Østfold også. Nesten sommer jo! Noen sier god påske allerede lørdag før palmesøndag, det synes jeg er litt tidlig. Nå får jeg si vel overstått påske, for nå er det bare noen timer igjen! Og i morgen er det en helt vanlig tirsdag, så ha en fin tirsdag med mer sol! Hilsen fra Inger

Cecilie von der Ohe sa...

Inger: Det er nesten som vi har tjuvstartet på sommeren, men fortsatt er det vår. I morgen er det også meldt bra vær i Bergen.