onsdag 11. juli 2012

Ferietid

Det ser ut til at både bloggen og jeg er i feriemodus nå for tiden. Inspirasjonen til å skrible ned morsomme, interessante eller informative blogginnlegg uteblir. Nå har jeg for så vidt ferie hele året, men feriestemningen gjør seg ekstra gjeldende i sommermånedene hvor de faste aktivitetene jeg deltar på ellers i året tar pause, og mange av dem jeg omgås befinner seg i utlendighet. Bokormen som kravler rundt inne i meg tar der imot aldri ferie. Det er hele tiden en bok der ute som han må sluke. Det er med nød og neppe at jeg klarer å presse inn dette blogginnlegget mellom to bøker. Det er nesten riktig, for bokormen tok en liten bit av en ny bok i  formiddag. Når solen skinner, er jeg å finne på den råtne trebenken vår ute i hagen, hvor fingrene mine stadig er på reise over et hav av prikker. Ellers er jeg lite på reisefot. På en typisk bergensk regnværsdag som i dag, sitter jeg inne og leser. Lesingen blir i hovedsak bare avbrutt av noen nødvendige gjøremål som å spise og sove, klesvask og matinnkjøp. Norske jordbær er fulle av C-vitaminer, og i år synes jeg de er ekstra gode. Det har kommet meg for øret at været vi hadde i vår, hadde en gunstig påvirkning på dem.


Ferieidyllen ble i går avbrutt av en rutinekontroll hos tannlegen. Den deilige smaken av cognac som jeg skrev om i et tidligere innlegg uteble dessverre, men jeg fikk ingen ubehagelige overraskelser, så da bør jeg vel likevel være fornøyd.


Har du ferie? Er du i feriemodus?

4 kommentarer:

Mormorfarmor Inger sa...

Jeg har det litt som deg.. ferie hele året, men har vært i litt feriemodus. Nå er det mer normalt igjen. De norske jordbæra er himmelsk gode i år, helt enig! De må nytes nå. Plutselig er det over.
Håper på litt mer stabilt sommervær, og det kommer sikkert snart både her og der.
Så godt at det ikke var overraskelser hos tannlegen, men synd at du ikke fikk cognac denne gangen!
Kos deg med bøker og jordbær og kanskje et solglimt!

Kjersti sa...

Jeg har også "ferie" hele året, men merker godt når det blir ferietid for dem rundt meg. Da blir det litt feriefølelse for meg også. Det er f.eks. deilig at ikke sønnen min skal tidlig opp på skolen, for da må ikke jeg våkne så tidlig heller. Selv om han er nesten voksen, pleier jeg å stå opp sammen med ham og ha en frokoststund før han går på skolen. Men nå ligger jeg lenger, og drikker kaffe leeeenge før jeg vurderer frokost :)

Cecilie von der Ohe sa...

Mormor Inger: Ja, det skal jeg.

Kjersti: Jeg merker det når familien min har ferie.

Snuskebassa sa...

Jeg har nettopp beveget meg hjem fra Rhodos, to uker i steikende varme... nesten litt godt med regn. Men, tro meg i morgen vil jeg ha oppholdsvær!
Ser frem til blåbærplukking og langsomme kvelder på terrassen :-)
Jeg leser også for tiden: Har slukt Håkan Nesser + Rapsgubbene og Sirile Menn? av hu svenske...(jeg orker ikke å hente bøkene akkurat nå, er så dårlig til å huske forfattere) Men helt aldeles herlige fortellinger!
Kan du sende meg en adresse? Så får du en liten oppmerksomhet i løpet av ferien?
Klem fra LIV