lørdag 22. desember 2012

Filosofiske gullkorn fra barnemunner

I går var jeg på en hyggelig førjulsvisitt, og jeg fikk som alltid når jeg er gjest hos dem, utsøkt bevertning. Ved middagsbordet utspant det seg en spennende diskusjon mellom de yngste medlemmene av familien og meg.
Stian 5 år: ”Cecilie, da du lå inne i magen til mammaen din, tenkte du at du skulle bli blind, da?”
Jeg: ”Jeg kan ikke huske så langt tilbake. Jeg tror ikke det er noen som kan huske noe fra da de lå inne i magen til mammaen sin.”
Espen 7 år: ”Når man ligger inne i magen til mammaen sin, vet man ikke hva det vil si å tenke.”


Ha en tankefull kveld med eller uten undring!

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Nydelig! Ha en riktig god jul.

Mormorfarmor Inger sa...

Herlige unger!
God jul til deg Cecile, kos deg!
Juleklem fra Inger

Jorunn sa...

Veldig koselig lesning! vekker gode minner :-)

Cecilie von der Ohe sa...

Jorunn: Å, så fint å få besøk av deg her på bloggen!