lørdag 9. juli 2011

Hester er grønne og elefanter er blå

Hester er grønne fordi de spiser grønt gress. Kuer spiser også grønt gress, men dem får vi hvit melk av så de er hvite. Elefanter er blå. De drikker vann fra det blå havet gjennom den lange snabelen. Jeg siterer ikke fra en av barnesitatbøkene til Unni Lindell, men dette var litt om slik jeg oppfattet omgivelsene da jeg var barn. Hester og kyr, og langt fra elefanter, fikk jeg aldri anledning til å komme så tett inn til at jeg kunne se fargen. Jeg konkluderte derfor logisk, men det logiske er jo som kjent ikke alltid riktig. Dessuten hadde jeg en blå lekeelefant. Da jeg var i Danmark med familien ble jeg rasende da jeg ikke fikk en utstoppet løve med meg hjem. Jeg kjente på en lekeferge med hjul så jeg trodde lenge at fergene hadde hjul i virkeligheten også og ble irritert da jeg fikk vite at det ikke var slik. Jeg syntes de burde lage lekene mer realistiske. Dersom noen av dere møter en grønn hest eller en blå elefant på deres vei, vennligst legg igjen en beskjed i kommentarfeltet!

Ingen kommentarer: