torsdag 13. juni 2013

Plastikkselskap

I historietimene på skolen lærte jeg om epoker som steinalderen, bronsealderen og jernalderen. Jeg lever i plastikkalderen. En gang lant inn i framtiden er nok også vår tids epoke tatt med i lærebøkene. Når jeg tenker meg om, omgir jeg meg av plast på alle bauger og kanter. Mange moderne båter er laget av dette materialet. En gang var det noen som lanserte ideen om å konstruere plasthus, men denne planen ble lagt i grus. Jeg tror jeg er litt glad for det. Huset jeg bor i er bygget av betong, men store deler av innboet mitt er produsert av plast. Jeg kan jo begynne med å nevne tastaturet jeg nå sitter og skriver dette innlegget på. Ellers i leiligheten befinner det seg alt fra kjedelige, uunnværlige husholdningsartikler som bøtter, bosspann, tannglass og kjøkkenredskaper, til avanserte, tekniske hjelpemidler, som MP3-spiller, fargeindikator, lysindikator og leselister (punktdisplay som brukes sammen med datamaskin, nettbrett og mobiltelefon). Jeg elsker bæreposer av plast. De er så anvendelige, og kan brukes til så mangt, men noen ganger blir det for mange av dem også. I går kveld var jeg i plastikkbesøk. Jeg var hos en venninne som hadde invitert en gjeng med damer hjem til seg. Det var både kjente og ukjente, men like fullt trivelige alle sammen. Nå tror dere vel at vi fikk servert Pizza Grandiosa med smeltet plast, fordi vertinnen hadde glemt å ta av emballasjen før hun satte den inn i steikeovnen. Nei, det var herlig pai med kylling og bacon med salat som tilbehør, etterfulgt av nøttekake med iskrem til dessert. Maten hadde ikke det minste snev av plastsmak. Der imot var det en selger som demonstrerte ulike produkter fra Tupperware. Mye var gammelt nytt, men det var også en del nyheter. Selv om jeg ikke får verken gaver eller så mye som et eneste øre i provisjon for å blogge om dette, er det likevel noe jeg vil reklamere for, og som jeg absolutt kan gå god for. Boksåpneren er genial. Når man bruker den, blir det ingen skarpe kanter, og lokkene på metallboksene kan settes hele på igjen. Saksen kan demonteres, slik at man kan rengjøre den ordentlig. Det gikk meg hus forbi den gang da jeg kjøpte mitt eksemplar. Jeg tenkte at jeg nå skulle få erstattet den ødelagte saksen min med en ny, men gleden var stor da jeg fikk vite at den jeg har er like god som ny. Tupperware har livstidsgaranti på alle sine varer. http://www.tupperware.no/ Ta gjerne en kikk innom Tupperware sin nettside, sånn at du stiller forberedt dersom noen vil ha deg som gjest i sitt plastikkparty!

3 kommentarer:

Coach og mindfulness instruktør Bente sa...

Så bra du har gitt oss håp om å havne i historiebøkene også - plastikkalderen....jammen er det mye rett i det!
Var i sin tid "tuppedame" og koste meg med å vise frem produkter som en visste hadde supert rykte, og stadige nye nyheter. Skapene mine bærer fortsatt preg av den tiden. C",)

Ha en fin dag

Bente

Livet i Casa Didriksen sa...

Boksåpneren er virkelig genial. Og isskjea! Og den greia man kan smeltesjokolade og steke bacon i i mikroen. Og paneringsduppedingsen. Elsker Tuppeware!!

Kjersti sa...

Jeg ble inspirert da du skrev at du har lest Monstermenneske. Nå må jeg se å få lest den også! :)
Ha en fin dag med og uten plastikk!