fredag 26. oktober 2012

Jeg vil bli sett!

Jeg vil bli lagt merke til. Det er ikke sånn å forstå at jeg er så veldig PR-kåt eller oppmerksomhetssøkende, men jeg vil at andre der ute skal vite at jeg finnes. Selv om jeg ikke kan se mine medmennesker, er det en fordel at andre kan se meg. Før jeg står opp om morgenen, lytter jeg gjerne til morgensendingen til NRK Hordaland. Mantraet til en av programlederne der i høst er: Bruk refleks! I tillegg til at det på denne årstiden er mørke dager og kvelder, har vi, for meg av en eller annen uforståelig grunn, tilbøyeligheter til å iføre oss mørke klær. Jeg har refleks på den hvite stokken min, har jeg fått vite, så jeg føler meg relativt trygg. Ellers finnes det et stort utvalg av reflekser og reflekstilbehør der ute på markedet.  Det er noe som heter refleksgarn. Det er garn som man blander med annen type garn, og som har en spennende reflekterende effekt, ifølge produsenten. Jeg synes det høres morsomt ut, men dem jeg har fortalt om det til er skeptiske. Jeg har derfor slått fra meg tanken om å ønske meg votter og lue strikket med refleksgarn til jul. Jeg vil jo ikke se ut som et vandrende juletre heller. Noen ganger hender det at ting fortoner seg litt annerledes ut i virkeligheten enn hva det gjør i min forestillingsverden. 



Ha en lysende mørketid med synlighet!

6 kommentarer:

Rødhette sa...

Jeg kan anbefale refleksluene fra Morild Norway! De er smakfulle og stilige, og reflekstrådene er nesten ikke synlige i vanlig dagslys, men derimot veldig tilstedeværende i mørket mot f.eks. billys. Jeg og mannen har hver vår reflekslue som vi kjøpte i fjor. Ta gjerne en tur innom nettsiden deres: http://morildnorway.no/

Elin sa...

Ingenting slår refleksvest. Jeg er en stor forkjemper for den.
Ha en fin helg.

Klem fra bare lille elin

Mormorfarmor Inger sa...

Det er utrolig viktig å bli sett på alle måter, og særlig i mørket ja! Jeg må undersøke litt om det refleksgarnet. Takk for tips om det og ha en god helg!
Klemf fra mormor Inger

Pia sa...

Refleks er viktig! Om ettermiddagen, når det begynner å mørkne, er det faktisk vanskelig å se fotgjengere når jeg er ute og kjører. Jeg maser om at gutta mine må ta på seg refleksvest når de sykler på fotballtrening.

Eple sa...

Jeg oppdaget faktisk det refleksgarnet forrige helg- så det i en garnbutikk. Og jeg ble veldig fristet... synes det virket veldig bra! Ja til refleks uansett- så hvorfor ikke i strikkeluen og skjerfet!?

God helg til deg :)

Kjersti sa...

Høres veldig lurt ut med refleks på den vite stokken. Jeg tar alltid på meg en sånn refleks som du klapser rundt armen (hva heter det, tro?). Det er veldig enkelt, og så passer jeg på å holde opp armen når det kommer en bil. Bamse har refleks både på halsånd og leiebånd, og i tillegg får han en klapserefleks festet til halsbåndet. Vurderer refleksvest til ham, men han vokser så fort så jeg venter litt før jeg evt. kjøper.
God søndag! :)