lørdag 12. november 2011

Gjettekonkurranse

Mange av bloggene jeg besøker har quiz. Jeg har ingen quiz, men en aldri så liten gjettekonkurranse om meg selv skal jeg nok klare å hoste opp. Hvorfor bruke engelske ord når vi har et så godt utviklet norsk språk? Vi tar ikke den diskusjonen i dag. I stedet skal vi fokusere på langt viktigere saker, nemlig de 5 påstandene jeg har listet opp nedenfor om meg selv. 4 av påstandene er riktige mens en av dem er feil. Hvilket av de 5 punktene er galt?



  1. Jeg har flydd i helikopter 2 ganger.


  1. Jeg har hoppet i fallskjerm.


  1. Jeg har vært i Isreal.


  1. Jeg har hatt en kvelerslange rundt halsen.


  1. Jeg har vært hjemme i hagen hos Mille-Marie Treschow på Fritzøehus i Larvik.



Fasit kommer om noen dager. Lykke til!

3 kommentarer:

Mormorfarmor Inger sa...

oi - dette var ikke lett!!!
Du virker som en tøffing, så jeg tror punkt 5 er feil. Eller? Hmmm... Kan være lurespørsmål. Jeg ombestemmer meg og tror pkt. 3 er feil. Ja det går jeg for.

Spennende hva fasiten er :)

Klem fra Inger

Elisabeth, innerst i veien sa...

Jeg tipper du ikke har vært i Israel.

Snuskebassa sa...

Ungene mine er hjemme i dag. Jeg har fri, lillegutt har fri og eldstemann slapp i kroppen. Men, de elsker konkurranser!
1) Ja, kanskje...tror det.
2) Nei
3) JA!
4)NEI!!
5) Vi tror vi sier...... JA!

Hmmm... du må være veldig utfordringssøkende!!
Klem fra LIV