torsdag 9. februar 2012

P2-lytternes romanpris

På lørdag går P2-lytternes romanpris av stabelen. 6 av fjorårets norske romaner er med på å kjempe om juryens gunst. Selv har jeg kun lest en av de nominerte. Med romanen ”Dager i stillhetens historie” er Merethe Lindstrøm i tillegg til å være nominert til P2-lytternes romanpris også nominert til Nordisk Råds Litteraturpris for 2012. I denne romanen tar forfatteren opp flere viktige temaer som blant annet bortadopsjon av egne barn. Jeg ambefaler varmt boken videre. Det faktum at forfatteren er fra Bergen, og at jeg syntes tydelig å kunne kjenne meg igjen i noen av stedsbeskrivelsene i boken gir også plusspoeng fra meg. Prisutdelingen blir sendt på førstkommende lørdag fra kl. 14.03. Bli med på å gjette hvilken av de 6 nominerte bøkene som blir vinneren av P2-lytternes romanpris. Dersom du er blant dem som har tippet riktig, kan du bli den heldige mottaker av alle de 6 bøkene. De nominerte er:


Tomas Espedal: Imot naturen

Marit Eikemo: Samtale ventar

Merethe Lindstrøm: Dager i stillhetens historie

Gunstein Bakke: Maud og Aud

Stig Sæterbakken: Gjennom natten

Ragnar Hovland: Stille natt


http://blogg.nrk.no/bok/2012/02/06/tipp-vinneren-av-romanprisen/


Skal du følge med på kåringen av P2-lytternes romanpris?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har lest samme bok som deg og skrevet en anmeldelse av den:
https://lammelaartanker.wordpress.com/2012/02/02/ma-bortadopsjon-av-eget-barn-medfore-anger/

Jeg vet at du har lest og kommentert den bloggposten, men jeg legger link her i tilfelle noen av dine lesere ønsker å lese.

Strengt tatt burde jeg lese alle bøkene før jeg stemmer, men uansett er den nevnte boken veldig god.