onsdag 13. februar 2013

Ja takk, begge deler

Jeg sier som Ole Brum, da han ble spurt om han ville ha melk eller honning. Ja takk, begge deler. Varm melk med honning gir meg gode assosiasjoner til barndom og gamle mennesker.


Når noen gir meg en kompliment, og sier at jeg kler den lilla genseren jeg har på meg, blir jeg stolt. Til jul og fødselsdager får jeg ofte et komplement til min noe sparsomme samling av kjøkkenutstyr. Det mottas med stor takk, og jeg blir veldig glad. Før kompletterte jeg ofte CD-samlingen min.


På søndag inviterte min mor til feiring av fastelaven og morsdag på hytten. Jeg gir henne en kompliment for en fin og minnerik dag, og et komplement måtte hun selvsagt få. Den andre gjesten komplementerte meg for denne bloggen.


Jeg gir en kompliment til den av mine medbloggere som skrev om bruken av en kompliment og et komplement, men et komplement har jeg dessverre ikke å tilby henne.


Vi vil både ha komplimenter og komplementer. En kompliment er et komplement.


http://tux.aftenposten.no/spraak/spraak?action=question&id=2672


Ha en fredfull natt med eller uten ros og utvidelser!

Ingen kommentarer: