lørdag 10. mars 2012

Hemmelighetskremmeri

I går var endelig dagen der som jeg hadde gledet meg til og forberedt i flere uker. Jeg tenkte at det ville være lurt å ha på meg noe fargerikt, og valget sto mellom en lilla genser og en olivengrønn ulljakke. Første stopp gikk til Bergen Offentlige Bibliotek. Jeg hadde ikke til hensikt å låne verken bøker eller annet materiale. Det var heller ingen spennende forfattertreff som hadde lokket meg til den gamle, erverdige bygningen. Jeg hadde tatt med egen lektyre. For sikkerhets skyld hadde jeg med meg den samme boken i både punktskrift og i vanlig trykk. Jeg minnet meg selv om å rette meg opp i ryggen, og jeg ble også minnet om det av dem jeg hadde med meg. Etter å få utført det jeg skulle på biblioteket, var det tid for å bevege seg rundt i de bergenske gater. Regnet hadde opphørt. Jeg gikk litt alene med stokken, men jeg kunne ikke bare rase av gårde slik jeg har for vane, og det var uvant. Etter ambefaling gikk jeg blant annet ut til Rosenkrantztårnet, fordi der skulle det etter sigende være sånn fin tåke. Jeg tror jeg var heldig med været. Det hadde i hvert fall blitt litt feil med en strålende sol fra en skyfri himmel. Da jeg etter noen timer var hjemme igjen, var jeg så trøtt at jeg lot det bero til i dag med å skrive dette tåkete og hemmelighetsfulle innlegget.


Om noen uker blir det etter planen mulig for andre å ta del i det jeg hadde på gårsdagens agenda. I mellomtiden kan dere jo kose dere med kakao/kaffe/te/Pepsi Max og venteboller!

12 kommentarer:

oppsummert sa...

Hmm.. det blir spennende å følge med på..

Elin sa...

Oj, nå ble jeg nysgjerrig. Så spennende. :-)

God helg

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hm, hadde noen ideer underveis mens jeg leste, men forkasta de en etter en. Spent.

Cecilie von der Ohe sa...

Elisabeth: Det hadde vært gøy å høre hvilke ideer du hadde.

Mormorfarmor Inger sa...

Å - nå ble jeg veldig nysgjerrig! Kanskje du kommer i et TV-program?

Klem fra Inger

Cecilie von der Ohe sa...

Mormor Inger: Nei, jeg skal ikke på TV.

Pia sa...

Spent på å høre? Noe med bøker?;) Koser meg med Pepsi Max, og likte vitsene dine i forrige innlegg:)

Whitebite sa...

Spennende!! venter på neste del..
:)

Mormorfarmor Inger sa...

Kanskje i en avis eller et ukeblad da? Fotoshot?
Veldig spent på fortsettelsen ja!

Cecilie von der Ohe sa...

Mormor Inger: Nei, det er det ikke.

Mayen sa...

Hei og hopp! Her var det mye gjetting!Ramler innom deg etter at Mormor Inger presenterte deg på bloggen sin, slik finner man nye folk ;o)Flirte litt av de to i glasskapet som du nevnte i forrige innlegg! Leste også om bussjåføren som nikker. Tar sjøl ekstravakter hos ULOBA når det er krise, og en av mine blinde klienter elsker å shoppe, det medfører mye moro for vår del for betjeningene nikker og smiler og sier;no skal du SE her..;o) Og gratulere med vel overstått rund dag!

Cecilie von der Ohe sa...

May1: Velkommen som følger av bloggen, og takk for hyggelig kommentar. Det er alltid gøy når nye lesere tar turen innom.