lørdag 24. mars 2012

Ikke legg dere inn på hotell i dag!

Jeg har mange sparetips. Altfor mange vil noen hevde, men jeg er stadig på jakt etter flere. Tilbudsavisene blir grundig lest. Dagligvarer jeg bruker regelmessig og som det går mye av i min lille husholdning, hamstrer jeg, slik at jeg ofte har fra tilbud til tilbud. Jeg kjøper det rimeligste brødet, får hjelp til å skjære det opp i butikken, og jeg fordeler det i brødposer som jeg legger i fryseboksen når jeg kommer hjem. Da tar jeg ut noen brødskiver om gangen, slik at ikke noe brød går til spille. Brukte fruktposer kan også brukes som brødposer. Brødposene kan ristes og brukes om igjen. Når jeg handler har jeg som oftest med meg bæreposer. Det er jo altfor dyrt å kjøpe poser hver gang man handler. Når jeg har glemt å ta med poser hjemmefra, eller har hamstret for mange tilbudsvarer, slik at jeg må kjøpe de svindyre posene, kan jeg høre hvordan pengene renner ut av lommeboken. Man trenger ikke å bruke store badehåndklær hver gang man dusjer. Ved å bruke mindre håndklær, og mindre plagg for øvrig, kan man utnytte vaskemaskinens kapasitet bedre. Et av mine yndlingsprogram på TV er Luksusfellen på TV 3, men det er et sparetips som jeg har savnet og som aldri blir nevnt. Ved å la være å ha TV kan man spare mange tusen kroner i året. Det er helt utelukket og motstridende for meg å betale for å se et program om hvordan jeg kan spare. Jeg ser det jo gratis på Internett.


Etter manges mening ser jeg ting litt for mye i et økonomisk perspektiv. Det gjelder også dagen i dag. Nå er det tid for å stille klokken igjen. Ved inngangen til sommertid skal klokken stilles 1 time frem. Vi stiller alltid klokken mot sommeren. Har noen av dere planlagt å nyte et hotellopphold fra i dag til i morgen med spa og god mat? I så fall mister dere 1 time av døgnprisen. Jeg har selv vært så uheldig at jeg har måttet betale for noen hotelldøgn med 1 time mindre. Det føltes ikke bra.


Ha en fin lørdag alle sammen!

5 kommentarer:

Mormorfarmor Inger sa...

Det var jamen smart tenkt Cecilie! Ikke noe hotellopphold på meg i dag nei. Det hadde ikke lønt seg!
Klem fra Inger

trompetmor sa...

Heisann! Takk for hilsen inne hos meg. Jeg har sittet å lest litt på bloggen din nå og det er veldig interessant å lese om din hverdag. Jeg leser og forstår en del som jeg aldri har tenkt over når det gjelder det å være synshemmet, jeg humrer litt for meg selv innimellom og nyter bloggen din. Legger meg til som følger. Når det gjelder dette med flytting av klokken så er jeg fast nattevakt og har gått en del nattevakter på netter hvor klokken stilles, og det er en lang natt uten ekstra betalt.Så mitt tips blir å ikke ta på seg nattevaktsjobber disse nettene. Jeg kommer tilbake å leser mer og håper du også vil stikke innom bloggen min.

Mayen sa...

Ingen hotell på oss! Vi trives i heimen akkurat nå ;o) Ha en fin dag

Anonym sa...

En Hytteeier sier:Ja denne
natten gikk fort. Herlig
endelig å få en kort natt med
full betaling. Så av økonomiske
hensyn bør man bare jobbe når
man stiller klokken frem. Takk
for gode råd. Ha en fortsatt
fin søndag Cecilie.

Whitebite sa...

Synd å miste den timen! men er glad for lengre lyse dager!

Har lest flere innlegg under her nå, og da må jeg bare si at du sikkert ikke forstår mye inne hos meg, siden bilder er hovedessens i mine innlegg, de understreker både poeng og ironi.

jaja,huff. Klem til deg!